1. Fizika - Es+, Jūs- Privātīpašnieks. 
Visi materiālās pasaules jautājumi ir vērsti tikai uz sevi vai savu ģimeni un tuvākajiem. Visa materiālā pasaule dalās - "ir mans" vai "nav mans". Viss "mans" atrodas privātīpašnieka varā. Viņš nezina kā pielāgoties citu cilvēku fiziskajām vajadzībām. Ja kāda sveša lieta nonāk privātīpašnieka rokās, kas nepieder viņam - to vienkārši var nepamanīt un rezultātā salauzt vai sabojāt. Jebkas, kas viņam nepieder, nav arī nekādas vērtības.
Pirmās fizikas cilvēkiem nepatīk uzņemties atbildību par svešām lietām un cilvēkiem. Ar savām lietām (tas viss, kas pieder pie materiālās pasaules - mantas, nauda, ārējais izskats, fiziskā labsajūta) rīkojas ļoti atbildīgi, kārtīgi un rūpīgi. Praktiski neiespējami ir pārliecināt šo cilvēku, kaut ko mainīt vai kā savādāk attiekties pret savām materiālajām vērtībām. Grūti mainīt savus ieradumus attiecībā uz izskatu un mantu un ja maina ieradumus, tad tikai pēc iekšējās iniciatīvas. Šos cilvēkus dažkārt var nosaukt par sliņķiem, jo uz citu iniciatīvu kaut ko darīt savā labā, mēdz nereaģēt.
2. Griba - Es+, Jūs+ Džentelmenis. 
Realizējot savas vēlmes, džentelmenis vienmēr ņem vērā arī citu vēlmes. Džentelmenis vienmēr interesējas arī par citu vēlmēm un meklē kompromisu, ja citu vēlmes ir pretējas viņējām. Visās savās darbībās Džentelmenis rūpējās un nodrošina, ka netiek pārkāptas neviena tiesības un arī viņa intereses. Džentelmenis vienmēr gatavs piekāpties (saprāta robežās) vai vienkārši apspriest veidu kā panākt kompromisu. Atvērts diskusijām un sarunām kopīgu mērķu sasniegšanai. Pēc viņa domām, noteiktās robežās viss ir iespējams, un šīs robežas džentelmenim ir skaidri novilktas un saprotamas. Džentelmenis nekad neuzspiež savas vēlmes citiem, bet tieši otrādi, palīdz apkārtējiem tik skaidrībā ar savām vēlmēm un ir noskaņots uz dialogu, lai palīdzēt izprast savas vēlmes.
3. Emocija – Es-, Jūs- Sausiņš. 
Trešās emocijas nēsātāja īpatnība - vēlme kontrolēt gan savas gan citu emocijas un reizē arī nespēja to izdarīt. Sausiņš ir neaizsargāts pret emocionāliem uzbrukumiem. Nokļūstot zem emocionālā spiediena, viņš var pilnībā zaudēt kontroli pār sevi - nav paredzams vai viņš būs vēss, ierausies sevī vai kritīs histērijā - viņa uzvedība nebūs adekvāta situācijai. Tādās situācijas Sausiņš paliek neaizsargāts pret izsmieklu no citu cilvēku puses. Kaut arī viņš ir pārliecināts par to, ka ir neievainojams, viņš pilnībā nav spējīgs sevi aizstāvēt.
Sausiņš nav pārliecināts par saviem emocionālajiem novērojumiem un pārdzīvojumiem un tāpēc ilgojas pēc citu atbalsta un pēc tā, ka viņš ir labs, ka viņš patīk apkārtējiem, ka neliekas citiem smieklīgs un ka ir adekvāts savās emocijās.
4. Loģika – Es-, Jūs+ Skolnieks. 
Attiecībā uz loģiskiem spriedumiem Skolnieks koncentrējas nevis uz procesu bet gan uz rezultātu. Loģiski spriedumi viņu paši par sevi neinteresē, bet gan tikai kā tos piemērot dzīvē. Abstraktās tēzēs viņš nav ieinteresēts. Dzīves laikā 4 loģikas nēsātājs apaudzē sev apkārt cilvēku pulciņu, kuri viņam ir simpātiski kādu iemeslu dēļ un ja viņi spēj īsi un kodolīgi pateikt savu viedokli par Skolnieka interesējošām tēmām, tad tādi cilvēki kļūst viņa autoritātes, kurs arī vienmēr ieklausās.
Saņemot jaunu informāciju, Skolnieks, no sākuma to pieņem un piekrīt tai un tikai pēc tam to novērtē cik tā ir attiecināma uz reālo dzīvi un ja viņš nav kļūdījies "autoritātes" izvēlē, tad kārtējo reizi gūst apstiprinājumu izteiktajām domām. Ceturtās loģikas nēsātājiem dažkārt ir slinkums pašiem kaut ko secināt un loģiski spriest, viņi labāk aizsūtīs cilvēku uz attiecīgo iestādi, kur ar viņa jautājumiem cilvēki tiks veiksmīgāk galā. Dažkārt Skolniekam nav viegli, ja viņa "autoritātes" ir vairākas un nav vienis prāts kaut kādās niansēs, ko Skolniekam ir grūti aptvert pašam secināt. Taču, ja skolnieks uzņemsies kaut ko formulēt, tad tas tiks izdarīts maksimāli tieši un korekti.
Valērijs Vorobjovs www.психософия.com